<>
Gudang | Pulang
All my writings and photo's are not to be copied or rewritten in any form-partially or totally without my expressed written permission. [email protected]


350 INDISCHE TRANEN

Mijn bloed stroomt tussen oost en west
geboren uit een indisch nest

geboren uit een indisch nest
mijn bloed stroomt tussen oost en west

ik ben het stiefkind van mijn vaders land
weggestopt in haar kille zand

verbannen uit mijn moeders land
met slechts een traan in mijn hand

waarom heb ik mij voor hun moe gestreden
die mij in hun geschiedenis hebben vermeden

vermeden in hun geschiedenis boeken
waar je mijn ware verhaa;l hoort te zoeken

waarom heb ik moeten vechten tegen de kris
wiens kleur en bloed ook de mijne is

gevochten tegen mijn eigen bloed
gestreden tegen mijn eigen blauwe gloed

waar is de geschiedenis van de indo gebleven
350 bladzijden zijn verzwegen

verzwegen in de geschiedenis boeken
waar je mijn ware verhaal hoort te zoeken

wat is er van onze trots overgebleven
weggestopt in 350 bladzijden verzwegen

verzwegen in de geschiedenis boeken
waar je mijn ware verhaal hoort te zoeken

nederland kunt u datgene aan ons teruggeven
die 350 bladzijden om te lezen

nederland waarom heeft u ons verzwegen
schaamt u zich voor uw koloniale verleden?

nederland waarom heeft u ons verzwegen
schaamt u zich voor uw koloniale verleden?


© kantjil 2020

dulu - tempo