<>
Gudang | Pulang
All my writings and photo's are not to be copied or rewritten in any form-partially or totally without my expressed written permission. [email protected]


INDO BELANDA

Ik ben verdwaald bloed,
verdwaald tussen Oost en West,
samengesmolten tot een Indische blauwe gloed

Gevlucht uit dat warme land
van mijn moeders kant
naar de kou van mijn vaders hand

Verzwegen in de geschiedenisboeken
ge-assimileerd tot in alle uithoeken
zodat niemand mij nog ooit kan zoeken

Gevochten en gestreden voor mijn vader's land
met een leeuw in het hart,
en een lege koffer in de hand.

Ik was de ruggegraat van mijn Moeders land,
mijn daden weggemoffeld
in het vrome Nederlandse zand.

Mijn naam is van hem die van ver kwam naar Indie toe,
zijn bloed stroomt door mijn aderen
hand in hand met het bloed van haar,mijn lieve Iboe.

Mijn taal is gevuld met woorden uit zijn land,
gesproken met het hart van haar,
versmolten tot een bloedende pen in mijn hand.


© kantjil 2020

dulu - tempo